Fogyókúrás tévhitek: ez az 5 karcsúsággal kapcsolatos tévhit kergeti őrületbe a fogyni vágyókat!

Fogyás napkeltekor

Infotech Fogyókúrás tévhitek: ez az 5 karcsúsággal kapcsolatos tévhit kergeti őrületbe a fogyni vágyókat!

Egészséges napi zsírtartalom a fogyáshoz

Fogyókúrás tévhitek: ez az 5 karcsúsággal kapcsolatos tévhit kergeti őrületbe a fogyni vágyókat! Lefogyni nem is olyan nehéz. Karcsúnak maradni viszont már igen. Miért van az, hogy a leadott kilók rövid időn belül megint a csípőn díszelegnek? Egy lehetséges ok: A soványsággal kapcsolatos tévhitek viszont sokszor az őrületbe kergetik a fogyni vágyókat.

fogyás napkeltekor

Karcsúbbá válni viszonylag egyszerű dolog. Aki a fogyás után is fegyelmezett, esetleg hűséget esküszik egyik-másik táplálkozási irányzatnak, számolgatja a kalóriákat és még sokat is mozog, az sokáig arathatja sikerének babérjait. De még a teljesen elszántak között is csak elenyészően kevesen tartják meg súlyukat öt évnél hosszabb ideig.

Ezt és így egyed 2020-ban, ha trendin akarsz fogyni!

Mi az oka annak, hogy képtelenek vagyunk megőrizni súlyunkat? Vajon az akaraterő hiánya húzódik meg e jelenség hátterében? Aki ebben hisz, máris a tévhitek világában mozog.

  • Zsírvesztés cincinnati
  • Ну, теперь и мне пора уходить, - обратился Маке к Николь.
  • Спросил Патрик.
  • Понимая, что его стерегут, Макс сделал несколько глотков.
  • Это открытие потрясло его и вновь напомнило о собственном дефекте.

A francia epidemiológiai kutató Blandine de Lauzon felnőttet és serdülőt vizsgált 2 éven keresztül. Ezalatt nem csak a testsúlyváltozást, de egy kérdőív segítségével az evéssel kapcsolatos tudatos önkontrollt is felmérte.

A kísérlet kimutatta, hogy a kövérebbek jobban kontrollálták evési szokásaikat és nagyobb akaraterőt tanúsítottak, mint a soványak — csak nem tudták megfelelően hasznosítani a kontrollt.

Győzd le a túlsúlyt mangosztánnal!

A New York-i táplálkozástudomány szakértő, Jeffery Friedman — a leptin, az éhséget szabályozó hormon feltalálója — gyakran dühbe gurul, olyan állítások hallatán, miszerint a kövéreknek nincsen elég akaraterejük.

A kutató júniusi New York Times magazinnak adott interjújában az állítja, a hosszú távú táplálkozási magatartást vizsgálva megállapítható, hogy a szabad akarat csak illúzió.

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!

A súlyunk lényegében genetikailag meghatározottnak tűnik. A genetikailag kódolt hajlamok viszont nem feltétlenül manifesztálódnak.

fogyás napkeltekor

A ipari országok esetében állandó a bőséges élelmiszer kínálat, míg a rendszeres mozgás egyre kevésbé jellemző az emberekre, olyannyira, hogy azt az utóbbi évek fitness-őrülete sem tudja kompenzálni. Napi fél óra kocogás nem kárpótol a másfél órás séta, lépcsőzés vagy kerti munka elhagyásából adódó veszteségért.

  • Fogyjon rujuta diwekar
  • Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel!
  • A mangosztán, egy Thaiföldről származó gyümölcs, amelynek már a lelőhelyén is rendkívüli gyógyító erőt tulajdonítanak neki.
  • Ehhez hasonló további sablonok Magyar Diabetes Társaság Világ Napkelte-napnyugta naptár Budapest és Magyarország: mikor van napkelte és napnyugta ban?
  • Konkrét példát említve: A 80 kg testsúlyú közepesen aktív munkát végző, fogyni akaró férfi napi összkalória bevitele 1 kcal.

Jean-Pierre Després, kardiológus és táplálkozási tanácsadó éppen ezért toxic environment-ről, mérgező környezetről beszél. Valójában ez már minden fogyni vágyó számára ismerős, és még sok minden más is. Ennek ellenére sokuknak nehézkes a tájékozódás, a tippek, trükkök közötti eligazodás. Sok esetben nagy hiányosságoktól terhes a táplálkozási tanácsadás, ez sajnos legfőképpen az orvosi szobán kívül eső tanácsadásokra igaz.

A tanács maga sokszor abban merül ki, hogy sémákat alakítanak ki nekünk: ezt szabad enned, de ezt már nem. De testünk nem így működik. Makacs gének, mérgező társadalom, inkompetens tanácsadók és fogyókúra-messiások sora, és mindennek a tetejében a gyógyszeripar, mely hatásosnál hatásosabb, agresszív fogyókúrás termékeket akar eladni. Nem éppen kedvező kiinduló helyzet a testsúly feletti kontroll elnyeréséhez.

Döntő fontosságú lehet tehát a siker érdekében, hogy megkülönböztessük a hasznosítható információkat a zavaró, félrevezető tévhitektől. Aki ezt elhiszi, téves következtetések áldozata, hiszen a testünk ismeretes módon fogyás napkeltekor szénhidrátokat átalakítani zsírrá, majd azt beépíteni a szövetekbe. Hosszú távon csak az energia-egyensúly mérlegének hihetünk: a felhasználásra kerülő mennyiségnél nagyobb energia felvétele hízáshoz vezethet.

Tehát hogyha több kalóriát viszünk be, mint amennyit elégetünk, akkor a maradék elraktározódik.

fogyás napkeltekor

De az energiahordozó fajtája sem mindegy. A zsírsavak minden különösebb veszteség nélkül kerülnek a vérkeringésbe, ott pedig elégnek, vagy szénhidrátfelesleg esetén beépülnek a szövetekbe.

A szénhidrátdús étel feldolgozása azonban rágás, hőképződés, és a vékonybél egyéb emésztési munkája következtében energiát igényel. Amikor szénhidrátot alakítunk zsírrá, szintén energiát használunk fel. A proteinek esetében pedig a fennálló energia vesztesége elérheti a százalékot is. Sokan tudják már, hogy a teltségérzés az étkezés után 20 perccel jelentkezik csak, ezért megfelelően lassan közelítik meg a kérdést. Ezenkívül azt is megtanulták, hogy a szomjúság és az éhség nem összekeveredő szükségletek.

Gyors fogyás edzéssel – hitek és tévhitek

Sokan észrevették azt is, hogy anyagcseréjük fehér cukorra és fehér lisztre elsősorban a vércukorszint robbanásszerű növekedésével, majd későbbi zuhanásszerű csökkenésével reagál, így további szénhidrátokra irányuló kiéhezettséget eredményez.

Sokunknál az édességek, a kenyér- és burgonyafélék nemcsak az inzulin-háztartás felborulását idézik elő, de hozzájárulnak testünk érzékeny éhségszabályozásának kikapcsolásához is.

fogyás napkeltekor

A legújabb felismerések azzal kapcsolatban születtek, hogy vajon mely energiahordozókkal lehet elérni a legtökéletesebb teltségérzést. Korábban úgy gondolták, aki fogyás napkeltekor zsírtartalmú ételeket fogyaszt, az eco slim hinta is jut el a jóllakottság érzéséhez. Ma már viszont tudjuk: a zsírsejtek ugyan fogyás napkeltekor jeleket az agynak, ha kiürültek így fedezték fel ben a leptin nevű hormont, amely a zsírtartalékok csökkenését közvetítő információ átvitelében játszik szerepetazonban amint elérik a végső telítettség állapotát, ezek a jelzések fogyás napkeltekor elmaradnak.

Tehát a zsír még rövidtávon sem számít sikeres éhségszabályozónak. A magas zsírtartalmú ételek energiában gazdagok, ezért hajlamosak vagyunk belőlük többet fogyasztani a kelleténél, de a legjobban tápláló anyagnak mégis csak a protein számít. De vajon a sport önmagában elvezeti őket a céljukhoz? Wim Saris, a maastrichti egyetem kutatója szerint a sport önmagában még nem elegendő a fogyáshoz — ahhoz az energiabevitelt is csökkenteni fogyás napkeltekor.

Egy óra kocogással körülbelül egy tábla csokira elegendő energiát égetünk fogyás napkeltekor. Lemondani arról a bizonyos tábla csokiról sokkal kevésbé izzasztó. A fogyás utáni karcsúság megőrzéséhez elengedhetetlen a testmozgás. Máig az volt az álláspont, hogy heti háromnegyed óra sport elegendő erre a célra, de ezt sajnos nem igaz.

A szívizomzat például állandó mozgásban van, és a szükséges energiája lényegi részét a zsírsavakból nyeri — mondhatni az a tüzelőanyag. A vázizomzat ezzel szemben egészséges fogyókúra klub szénhidrátot használ, és csak akkor tér át a zsírégetésre, amikor már a gyorsabban hozzáférhető szénhidrát elfogyott.

Keith Frayn az oxfordi egyetem doktora ezt a vélekedést tarja a legmakacsabb karcsúsággal kapcsolatos tévhitnek.

Ma már tudjuk, hogy az anyagcsere hízás esetén felgyorsul.

fogyás napkeltekor

Frayn szerint ez a tény nagyban megreformálta a testsúlyról való gondolkodásunkat, 20 évvel ezelőtt ez a gondolat még elfogadhatatlannak tűnt. Glenn Gaesser, amerikai kardiológus és táplálkozási fogyás napkeltekor alapkutatásokból merített állítása szerint a kövérség bizonyos fokig kimondottan egészséges, míg a hirtelen és nagymértékű fogyás legtöbb esetben több kárt okoz, mint hasznot. Ez a kórosan kövér emberekre viszont nem igaz, és más esetben is csak akkor alkalmazható, ha az illető eleget mozog.

A kutatás mai álláspontja tehát at sugallja, hogy lazábban, tárgyilagosabban kell kezelni a a testsúly kérdését.

Egy új tanulmány szerint az agy jutalmazó központja és a cirkadián ritmus szoros összeköttetésben vannak. Arra az eredményre jutottak, hogy a magas kalóriatartalmú ételek szintén kapcsolódnak a jutalmazó központhoz, felborítják az étkezések időpontját - ez pedig egyenes út az elhízáshoz. Az elhízás és a dopamin A nemrég publikált tanulmányában Güler és a kollégai bemutatták a dopamin szerepét ebben a folyamatban. Ezt a hormonként is funkcionáló molekulát az agy idegsejtjei állítják elő, leggyakrabban az agy jutalmazó központjában található.

Vannak arra utaló jelek, hogy ezt a nézőpontot az érintetteknél már befogadták. A soványsággal fogyás napkeltekor tévhitek viszont sokszor az őrületbe kergetik a fogyni vágyókat.

Bejgli megvolt? Borlevest már mindenki felszürcsölte?