Bélbaktériumok fogyás

Hogy szerezhetünk minél több jó bélbaktériumot?

bélbaktériumok fogyás

Origo Komoly részt vállalnak a legalapvetőbb funkciók ellátásában az emésztéstől a méregtelenítésen át az immunrendszer erősítéséig, nem mindegy tehát, hogy miként bánunk a szervezet e kiemelten fontos védővonalával. Bélbaktériumok fogyás a belekben, a bélnyálkahártyán megtelepedő baktériumoknak és egyéb mikrobáknak bélflórának van kiemelt szerepe az egészség megőrzésében: a bélflóra egyensúlyának felborulása teret engedhet a kórokozók elszaporodásának és bizonyos betegségek kialakulásának, elősegítheti a hízást, sőt a legújabb kutatások szerint a viselkedésünket is befolyásolhatja.

-30kg-s Étrendem - Reggeli Ebéd Vacsora tippek

Az Egyesült Államok nemzeti egészségügyért felelős intézete NIH a Humán Mikrobiom Projekt elnevezésű kezdeményezéssel igyekszik évek óta felhívni a figyelmet az emberi szervezetben élő hasznos mikrobák szerepére, és az egészséges bélflóra fenntartásának fogyókúrás lassú tűzhelyi ételek. A prebiotikumok olyan természetes élelmiszer-összetevők, amelyek ellenállnak a gyomorsavnak és a bélrendszer felső szakaszában lévő emésztőenzimeknek, a vastagbélbe jutva pedig elősegítik a hasznos baktériumok szaporodását.

Kiváló prebiotikum-források például a gyökérzöldségek, a hagymafélék vöröshagyma, fokhagyma, póréhagymaa banán, az articsóka, a spárga, az olajos magvak és a zabpehely.

bélbaktériumok fogyás

Igyunk zöld turmixokat! A rendelkezésre álló kutatási eredmények valószínűsítik, hogy a zöld színű zöldségekből frissen préselt levek nagymértékben segítik a hasznos baktériumok szaporodását.

bélbaktériumok fogyás

Legyen az petrezselyem, uborka, brokkoli, spenót, búzafű vagy leveles kel, az ezekből készült préselt levek — egyéb jótékony tulajdonságaik mellett - a bélflórára is kedvezően hatnak.

Hagyjuk el a feldolgozott élelmiszereket!

"+errors[i]+"

A feldolgozott élelmiszerekben lévő adalékok, a finomított cukor és az élesztő elősegítik a káros baktériumok elszaporodását, a génkezelt összetevők pedig teljesen felboríthatják a bélflóra egyensúlyát, így ezeket célszerű kerülni. Fogyasszunk kevesebb antibiotikumot!

Rossz bélbaktériumok okozzák az elhízást

Az antibiotikumok olykor a gyógyulás kulcsát jelentik, de egy enyhe megfázásra semmiképpen sem az antibiotikum a megfelelő válasz.

Az antibiotikum a kórokozók bélbaktériumok fogyás mellett a hasznos baktériumokat is megtizedeli, így átmenetileg beavatkozik a bélflóra összetételébe.

bélbaktériumok fogyás

Napjainkban egyre komolyabb gondot jelent a nagyüzemi állattartás mellékhatásaként jelentkező antibiotikum-terhelés, így előfordulhat, hogy valaki évek óta nem szedett ilyen gyógyszert, mégis a napi húsfogyasztással rendszeresen antibiotikumot visz be a szervezetébe. Probiotikumok: fogyasszunk minél több savanyú káposztát!

bélbaktériumok fogyás

Az erjesztett élelmiszerek, például a savanyú káposzta, a kovászos uborka, a koreaiak nemzeti ételének számító kimchi csípős savanyított káposzta vagy a kombucha tea mind természetes probiotikum-források, amelyek elősegítik a hasznos baktériumok szaporodását. Szintén jótékony hatású a joghurt és kefír fogyasztása a benne lévő Lactobacillus acidophilus miatt.

És nagyon valószínű, hogy meghatározó hatásuk van a testsúly szabályozására is — vallja Tombácz Dóra biológus, a Szegedi Tudományegyetem Orvosi Biológiai Intézetének docense, aki idén alapíthatott Lendület-kutatócsoportot a diéta, a sport, a genetikai háttér és a mikrobiom összetételének kapcsolatának vizsgálatára. Magyarok a mikrobiom kutatásban Tombácz Dóra a Stanford Egyetemen korábban már foglalkozott mikrobiom-kutatással, de a Szegedi Tudományegyetemen ez a kutatóprogram teljesen újnak számít.