Fogyni - A cél! - Vérömleny

Amino csökkenti a fogyást, 6 tévhit a fogyásról és zsírégetésről - amit a diétáról rosszul tudtál

Védjük izmainkat és növeljük teljesítményünket aminosavak segítségével!

Mik azok az aminosavak? Az aminosavak szervezetünk fehérjéinek építőkövei, lényegében ezekből képződik izomzatunk. Egyben testünk sejtjeinek és szöveteinek építőelemei is, illetve gondoskodnak az olyan alapvető funkcióinkról, mint az immunrendszer megfelelő működése vagy a tápanyagok felszívódása.

Továbbá fontos szerepet amino csökkenti a fogyást a hormonok termelődésében, fokozzák az agyi funkciók működését, segítik a regenerációt és feltöltenek energiával. A természetben több, mint száz aminosav létezik, de a fehérjék szerkezetének kialakításában ezekből csupán 20 vesz részt. Mikor van szükségünk az aminosavak bevitelére? Azt gondolhatjuk, hogy fizikai aktivitás zsírvesztés céljából tömegeléskor célszerű bevetni őket, fogyókúra esetén pedig semmi szükség nincs rájuk.

Pedig ez pont fordítva van! Bármilyen meglepően is hangzik, fogyókúra idején jut a legnagyobb szerep az aminosavaknak. A kalóriadeficit miatt ugyanis megnő az esélye, hogy katabolikus, azaz izomlebontó állapotba kerüljön szervezetünk, amely jól kompenzálható aminosavak bevitelével.

zsírvesztés sapkák

Tömegeléskor viszont bőségesen el vagyunk látva tápanyagokkal és sok fehérjeport fogyasztunk, emiatt nincs igazán szükség plusz aminosavra.

Aminosavhiány leginkább fogyókúrázóknál, vegetáriánusoknál vagy stresszes időszakban levőknél lép fel. Már egyetlen esszenciális aminosav hiányakor jelentkezhetnek az olyan tünetek, mint a krónikus fáradtság, az emésztési problémák vagy a legyengült immunrendszer. Továbbá hiába végzünk rendszeresen súlyzós edzéseketaminosavhiány esetén nem tudunk nagyobb izomtömeget magunkra pakolni, illetve a szervezet sajnos leépíti az izomszövetekben már meglevő fehérjéket, hogy fontosabb szervek ellátását biztosítsa velük.

Milyen aminosav típusok vannak? Az aminosavaknak három típusát különböztethetjük meg, előállításuk alapján.

hasi zsírvesztés nincs hasizom

Vannak olyan aminosavak, amelyeket szervezetünk nem képes előállítani, így kizárólag étkezéssel tudjunk pótolni őket. Ezeket esszenciális aminosavaknak nevezzük. Összesen 9 esszenciális aminosav létezik: a leucin, az izoleucin, a valin, a hisztidin, a lizin, a treonin, a fenil-alanin, a metionin és a triptofán.

Nem esszenciális aminosavaknak pedig azokat az aminosavakat nevezzük, amelyeket az emberi szervezet maga is képes szintetizálni. Ide tartozik az alanin, az aszparagin, az aszparaginsav, a cisztein, a glutaminsav, a glicin, a prolin, a szerin és a tirozin.

Léteznek úgynevezett félig esszenciális aminosavak is.

Táplálékkiegészítők, amiket érdemes ismerni II. – Aminosavak

Ezekből a szervezet bizonyos helyzetekben nem képes elegendőt előállítani, például intenzív lefogyhat aludni vagy jelentős stresszhelyzetek esetén. Ilyenkor tehát nagyobb mennyiségben van szükség rájuk, mint amennyit szervezetünk képes előállítani. Az arginin és glutamin tartozik a félig esszenciális aminosavak közé.

Melyek a legfontosabb aminosavak? Mindegyik aminosav egyéni tulajdonságokkal rendelkezik, és mindegyikre szükségünk van, így fontossági sorrendet képtelenség felállítani. Összeállításunkból most a glutamint, a BCAA -t a leucint, a valint és az izoleucinta béta-alanint és a glicint ismerhetjük meg jobban. Glutamin A glutamin az izmokban legnagyobb mennyiségben előforduló aminosav. Segíti az izomszövet építését és fenntartását, illetve csökkenti a regeneráció idejét.

További jótékony hatása, hogy erősíti az immunrendszert, idegrendszerünk és agyunk számára pedig fontos üzemanyagként szolgál. Gondoskodik a megfelelő sav-bázis egyensúly fenntartásáról és az emésztőrendszer egészségéről is. Stresszes időszakban, amino csökkenti a fogyást egy átlagos edzés során is jelentős glutamint veszít szervezetünk.

Pótlása kiemelten fontos, mivel, ha nincs elegendő glutamin az izomzatban, akkor nincs izomépítés és megkezdődik a már meglevő izomzat lebontása is. Fogyasztása: ha a rendszeresen kemény edzéseket végzünk, mindenképp javasolt a glutamin bevitele.

A helyes diéta - Így érhetünk el tartós eredményt a fogyásban

Célszerű testmozgás előtt fogyasztani, hogy megakadályozzuk a katabolikus folyamat beindulását. Edzés után szedve pedig visszatölti a glikogénraktárakat. Ajánlott mennyisége jelentősen függ az edzések intenzitásától, idejétől, illetve étrendünktől is.

Hatályos: Az adatok kezelésével összefüggésben Szolgáltató mint adatkezelő ezúton tájékoztatja a Honlapot igénybe vevő felhasználókat a Honlapon általa kezelt személyes adatokról, a személyes adatok kezelése körében követett elveiről és gyakorlatáról, a személyes adatok védelme érdekében tett szervezési és technikai intézkedéseiről, valamint az érintett felhasználó jogai gyakorlásának módjáról és lehetőségeiről. A Honlapról elérhető alábbi felületre, szolgáltatásokra vonatkozó adatkezelési szabályok külön tájékoztatókbantalálhatóak, amelyek az adott felületeken érhetőek el: Karrier, Hírlevél, Törzskártya, Sportolói jelentkezés. A cookie-val kapcsolatos részletes adatkezelési szabályok szintén külön tájékoztatóban találhatóak.

Keményen edzők számára ajánlott napi adagja alkalommal gramm, de ez a mennyiség diéta idején tovább növelhető. Tejsavó fehérjével és keratinnal történő együttes szedését kifejezetten ajánlják.

Hasznos társ az edzésekhez, hiszen segíti az izomtömeg növekedését, és képes meggátolni a katabolikus folyamatokat. Utóbbi tulajdonsága miatt érdemes bevetni éhgyomori kardiónál, amelynél kiemelten nagy az izomzat leépülésének esélye. A kutatások szerint a makacs hasi zsír leküzdésében is hasznos segítségül hívhatjuk.

Alakunkra gyakorolt számos jótékony hatása mellett javítja a mentális funkciókat, illetve fáradtság ellen is sikerrel bevethető.

Érdekesség, hogy BCAA aminosavakból a szervezet saját maga képes glutamint előállítani. Fogyasztása: edzés előtt és után minimum g BCAA javasolt. Sokan edzés közben is bevetik, de ilyenkor jobb, ha nem ösztönözzük emésztésre a szervezetünket, és maradunk a natúr víz fogyasztásánál.

Fogyókúra, szálkásítás esetén napi adagunkat akár 20 g-ra is bátran megemelhetjük. Jó tudni, hogy folyékony formátumban sokkal gyorsabban hasznosul, mint tablettaként bevéve.

BCAA és a fogyás

Béta-alanin A béta-alanin, vagy a 3-amino-propionsav egy természetesen képződő aminosav. A B5-vitamin egyik építőköve és egy másik aminosavval, az L-hisztidinnel karöltve alkotja a karnozin nevezetű dipeptidet.

mit kell enni, hogy fogyjon a testzsír

Főként teljesítményfokozóként funkcionál, de szedésével az izomláz tünetei is kevésbé jelentkeznek. Javítva a szövetek vérellátását, így erőteljesebb izom bedurranást eredményez. Stimuláló hatása miatt növeli a koncentrációt és messzire űzi a fáradtságot. Leginkább tehát akkor ajánlott, ha intenzív testmozgást végzünk, illetve javítani szeretnénk jelenlegi teljesítményünkön.

nem alszik fogyhat

Továbbá antioxidáns tulajdonságokkal is bír, azaz természetes fiatalítóként is bevethetjük, boldog búcsút intve a ráncoknak és a száraz, pikkelyes bőrnek. Fogyasztása: leginkább edzések előtt javasolt, élénkítő és energiát nyújtó hatása miatt. Napi g szedése ajánlott, adagokra osztva.

A helyes diéta - Így érhetünk el tartós eredményt a fogyásban

Ne aggódjunk, ha az első két hétben nem érezzük a hatását, ugyanis ennyi idő szükséges, amíg az izmok karnozinszintje megemelkedik. Kreatinnal kombinálva ajánlják, mivel kiválóan fokozzák egymás hatását. A kutatások szerint a kettő kombója jobb teljesítményt, nagyobb erőkifejtést és nagyobb mértékű testzsírcsökkenést eredményez, mintha csak kreatint szednénk.

Glicin A glicin, azaz a 2-amino-ecetsav nem esszenciális aminosav, szervezetünk szerinből és folsavból állítja elő.

28 kg súlycsökkenés 30 nap alatt

Jó barátunk lehet sportolásnál: serkenti a növekedési hormon termelődését, lassítja az izomszövetek lebomlását, javítja az izomtónust és segíti az intenzív edzések utáni regenerálódást. Jelentősen javítja az állóképességet, így a teljesítményt is. Ezenkívül nyugtatja az idegrendszert, szorongás, hiperaktivitás és skizofrénia ellen sikerrel alkalmazzák, de álmatlanság esetén is igen hatásos. További érdekesség, hogy az élelmiszeriparban E név sunmi fogyás édesítésre használják.

Fogyasztása: ajánlott napi adagja g edzés, illetve lefekvés előtt. Hatását növeli, keresztény fogyni glutaminnal, B6-vitaminnal, cinkkel, magnéziummal és C-vitaminnal együtt szedjük. Kreatin mellé is érdemes bevetni, mivel segíti a kreatin bejutását az izomsejtekbe.

Ha insomniával küzdünk, akkor lefekvés előtt 3 g glicin képes javítani az alvás minőségét. Hogyan érdemes fogyasztani az aminosavakat?

fogyás wenatchee

Általánosságban elmondható, hogy edzés előtt fogyasztva görények fogyás ki legjobban jótékony hatásaikat. Rendszeres szedésük esetén azonban célszerű egyenletesen elosztani napi adagunkat a nap folyamán. Pihenőnapokon se mellőzzük őket, hiszen, ha az izmok folyamatosan el vannak látva aminosavval, az jelentősen segíti regenerálódásukat. A gyorsabb felszívódás érdekében érdemes a porokat és az eleve folyadékként kapható aminosavakat választani, a tabletták helyett.

Fotó: RF Táplálékkiegészítőkről amino csökkenti a fogyást cikksorozatunk 1. Kapcsolódó cikkek.